Russian Roskomnadzor very carefully monitors pirated copies of “The Putin Interviews” in Internet

Russian Roskomnadzor requested more than 100 web-sites to restrict access to illegal copies of “The Putin Interview” by Oliver Stone. The exclusive rights in “Interview” have been acquired by Russian First Channel for Russian territory.

Actually Roskomnadzor requested to delete these series from web-sites where there were placed without authorisation of right holder. Moscow court has adopted preliminary measures in order to protect copyright of First Channel. Roskomnadzor notified pirated web-sites that they should delete illegal content within defined term. 113 web-sites received Roskomnadzor’s notification and about 80 of them have taken down illegal content.